افزایش سرعت کامپیوتر با کمک حافظه مجازی
 
بهترینها

افزایش سرعت کامپیوتر با کمک حافظه مجازی

 

در زیر مقاله‌ای وجود داره که میتونید به کمک اون با استفاده از حافظه مجازی (Virtual Memory) سرعت کامپیوتر خودتون رو افزایش بدین و کارایی RAM رو بیشتر کنید.

این مقاله برای ویندوز XP نوشته شده.

 

 

حافظه مجازی چیست؟

یک توضیح ساده از حافظه مجازی این است که در پردازنده‌های intel 386 و بالاتر این قابلیت وجود دارد که تا مقدار 4گیگابایت حافظه را آدرس دهی کرد، در حالت عادی این مقدار از ظرفیت RAM بیشتر است.

بنابراین برنامه طوری طراحی شده که سخت‌افزار قادر باشه از تمام این مقدار حافظه استفاده کنه، در اینجا مفهوم حافظه مجازی شکل میگیره، به این صورت که حافظه آدرس دهی میشود و بعد آدرس‌ها در فایل‌های مجازی (Pages) ذخیره میشن برای استفاده‌های بعدی.

 

Page Faults چیست؟

تنها اطلاعات و برنامه‌هایی که در حال کارکردن هستند در RAM دخیره میشن، بقیه برنامه‌ها در فایل‌های swap file (در ویندوز‌های 95/98/ME به عنوان Win386.swp نام‌گذاری میشوند) یا page file (در ویندوز‌های NT شامل 2000 و XP به عنوان pagefile.sys نام‌گذاری میشوند) ذخیره میشوند، بنابراین وقتی سیستم میخواهد به برنامه‌ای که در RAM وجود ندارد دسترسی پیدا کند دچار وقفه‌ای میشود که Page Fault نام دارد.

بعضی اوقات ممکن است به خاطر وجود نداشتن برنامه یا دستور غلط برنامه برای دسترسی به فایل خطایی بروز کند و موجب نمایش "صفحه آبی" شود.

 

در مواقعی که فشار برروی RAM زیاد است ممکن است مقداری از فایل‌ها و اطلاعات که مورد استفاده قرار نمیگیرند وارد حافظه مجازی شوند که این میتواند باعث شود که RAM با قدرتی بیشتر از حد معمول عمل کند.

 

چه قسمت‌هایی در RAM بازگذاری میشوند؟

اطلاعاتی که در RAM بارگذاری میشوند به دو دسته تقسیم میشوند:

 

- The Non-Paged area قسمت‌های از سیستم که بسیار مهم هستند و شامل کد‌های اصلی برنامه‌ها میشوند هیچ‌وقت وارد حافظه مجازی نمیشوند به این قسمت در ویندوز XP عبارت "Non-Paged area" اختصاص داده شده.

گاهی اوقات برنامه‌هایی مثل Norton هم اطلاعات خود را در این قسمت قرار میدهند.

 

- The Page Pool که برای ذخیره موارد زیر استفاده میشه:

» کد‌های برنامه‌ها

» صفحه‌های داده که اطلاعات واقعی در آنها ثبت میشه، و

» مقداری فضا برای ذخیره فایل‌های Cache

 

فایل‌های Page کجا هستند؟

فایل page در ویندوز XP فایلی است مخفی (Hidden) که pagefile.sys نام دارد. این فایل در هربار boot شدن دوباره ساخته میشه و نیازی نیست که در فایل‌های backup وجود داشته باشه.

برای دیدن این فایل‌ها وارد Folder Option > View بشید و تیک گزینه "Hide Protected mode System files" را بردارید یا گزینه "Show Hidden and System files" رو تیک بزنید.

 

در سیستم‌های اولیه‌ی NT در هر درایو یک فایل page ساخته میشد تا متناسب با برنامه مورد نظر به محل آن برنامه نزدیکتر باشد، ولی در ویندوز XP فقط یک فایل وجود دارد.

 

کجا باید مکان و اندازه این فایل را تعیین کنیم؟

در مسیر Control panel > System > Advance در قسمت Performance روی Setting کلیک کنید، در قسمت Advance مقدار این حافظه در حال حاضر را نشان میدهد.

حالا میتوانید روی Change کلیک کنید و با انتخاب درایو مورد نظر یکی از گزینه‌های"Custom" یا "System Managed" یا "No page file" را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Custom میتوانید مقدار دلخواهتون رو برای این فایل تعیین کنید.

قبل از رفتن به مرحله بعد روی Set کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

 

آیا این فایل باید روی درایو C باشد؟

(منظور از درایو C درایوی است که ویندوز روی آن نصب است) اگر فقط یک هارد دارید بهتر است که مکان این فایل درایو C باشد ولی اگر دو هارد یا بیشتر دارید بهتر است مکان این فایل روی یکی از این هارد‌ها باشد.

 

کار‌های بالا به شما کمک میکنه که سرعت سیستم خودتون رو افزایش بدین در صورتی که واقعا به RAM شما فشار وارد میشه و سرعت کامپیوترتون خیلی پایین اومده.

من خودم این روش رو امتحان کردم و نتیجه خیلی خوبی هم گرفتم.

این روش خیلی تاثیر بیشتری از کار‌هایی مثل Defragment و Disk Cleanup و غیره میتونه داشته باشه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, :: 21:17
mirallah nori

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترینها و آدرس arianatech.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 82
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 88574
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1